.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر اساتید دانشگاهی درباره پتروشیمی مازندران ؛
پتروشیمی امیرآباد با استانداردهای زیست محیطی قابل اجراست/ ما نباید از این استان تنها برای ماهیگیری و شنا استفاده کنیم / باید از ظرفیت‌های صنعتی و حمل و نقل استفاده کرد
شمال نیوز: اساتید دانشگاهی مازندران در دیدار با استاندار مازندران بر توجه به مزایای احداث پتروشیم در استان تاکید کردند و خواستار احداث پتروشیمی براساس استانداردهای زیست محیطی مانند اروپا در استان شدند.

 

به گزارش شمال نیوز، نشست سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اساتید دانشگاهی پیرامون مسائل زیست محیطی پتروشیمی امیرآباد برگزار شد.

 

موسوی استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در این نشست با بیان اینکه بر اساس قانون برای پروژه‌های مهم باید به اسناد بالادستی مراجعه کنیم، گفت: کمیسیون ماده ۲ که باید به این مسائل ورود و در مورد پروژه ملی پتروشیمی امیرآباد هرچه سریع‌تر اظهار نظر کند.

 

رئیس پژوهشکده اکوسیستم‌های خزری افزود: در استانی که دانشگاه‌های مهمی مانند علوم کشاورزی ساری وجود دارد انتظار داریم محیط زیست از نظرات کارشناسانه و دقیق اساتید دانشگاه استفاده کند.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر از نظرات کارشناسی اساتید استفاده می‌شد، یک سلبریتی به خودش اجازه نمی‌داد که بیاید و فرافکنی کند.

 

*مازندران شباهت زیادی به اروپا دارد

 

موسوی تصریح کرد: مازندران از نظر اقلیمی شباهت زیادی به اروپا دارد و چرا صنایع  پتروشیمی احداث می‌شود اما در مازندران و در امیرآباد نباید انجام شود؟ این سوال را باید از کسانی که مخالفند پرسیده شود که چرا ما نباید صنایع مادر در این استان داشته باشیم  و همچنان باید خام فروشی کنیم.

 

استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه این پروژه دارای زوایای مختلف است، تصریح کرد: باید یک تیم تخصصی در سریع‌ترین زمان ارزیابی این محیط زیستی را انجام دهد تا این پروژه هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

 

رئیس پژوهشکده اکوسیستم‌های خزری با بیان اینکه این منطقه دارای ۸۰۰ هکتار عرصه برای ایجاد طرح‌های اقتصادی است، بیان کرد: این پروژه بسیار مهم است و در منطقه مهمی هم قرار گرفته است که ظرفیت صنعتی شدن را دارد.

 

*احداث پتروشیمی مصداق علمی و عملی توسعه پایدار است

 

نعمت‌زاده استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز در این نشست با بیان اینکه استان مازندران باید از وضعیت صرف کشاورزی خارج شود، گفت: استان با این حجم از جمعیت و شرایط کنونی نمی‌تواند صرفا به کشاورزی اکتفا کند و باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

 

وی ضمن مقایسه امیرآباد با اروپا گفت: بخش زیادی از امیرآباد شبیه اروپاست؛ چه اتفاقی می‌افتد که در اروپا صنایع مادر زیادی راه‌اندازی و محیط زیست آن حراست می‌شود اما در میانکاله اینقدر مخالفت وجود دارد.

 

 

نعمت زاده با بیان اینکه صنعت پتروشیمی موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به شمار می‌آید، گفت: موج تحولات در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام‌فروشی به ایجاد ارزش افزوده مضاعف اقتصادی، ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی منجر شد و مصداق علمی و عملی توسعه پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی را به تصویر می‌کشد.

 

*پتروشیمی امیرآباد با استانداردهای زیست محیطی قابل اجراست

 

یزدانی استاد دانشگاه هدف در این نشست نیز با بیان اینکه ما از سرمایه‌گذاری در استان استقبال می‌کنیم، بیان کرد: پروژه پتروشیمی میانکاله مزایای متعددی دارد.

 

وی افزود: استان مازندران ظرفیت بالایی دارد و ما نباید از این استان تنها برای ماهیگیری و شنا استفاده کنیم بلکه باید از ظرفیت‌های صنعتی و حمل و نقل هم استفاده کرد.

 

 

یزدانی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی را فراهم کند، تصریح کرد: از آنجایی که پروژه پتروشیمی امیرآباد یکی از پروژه‌های استراتژیک در کشور است، می‌شود با استفاده از استانداردهای جهانی این پروژه را اجرا کرد.

 

این استاد دانشگاه اظهار کرد: تاکید بنده این است که پروژه پتروشیمی امیرآباد با در نظر گرفتن استانداردهای محیط زیستی در همان مکان اجرا شود.

 

*کمپین موافقان و مخالفان پتروشیمی مازندران

 

به گزارش فارس، پس از کلنگ‌زنی پروژه پتروشیمی مازندران انتقادات سازمان‌های مردم نهاد به اوج خود رسید و در همین ارتباط کمپینی در سامانه فارس‌من تحت عنوان « نه به احداث پتروشیمی در میانکاله » تشکیل شد.

 

در کمپین تشکیل شده در خبرگزاری فارس آمده است: احداث پتروشیمی در میانکاله و مازندران (هر ۳ استان شمالی کشور) بی‌عدالتی بزرگ مسؤولان محلی به نظام و مردم است و پتروشیمی صنعت سبز نیست و آلودگی آن به مراتب بیشتر از صنایع دیگر است. در حالی که احداث واحدهای صنعتی در ۳ استان شمالی ممنوع است چگونه مجوز احداث پتروشیمی صادر شده است.

 

از آقای رئیس جمهور تقاضا داریم مستقیم ورود نمایند و از احداث صنایع صنعتی در استان‌های شمالی جلوگیری کنند. باید برای ایجاد اشتغال از راه‌های جذب توریست در این ۳ استان استفاده کرد مانند احداث هتل، تفرجگاه، مراکز خرید، و… که بیشتر از احداث پتروشیمی درآمدزایی دارد.

 

از طرفی دیگر مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس‌من اقدام به ثبت کمپینی تحت عنوان «ساخت کارخانه پتروشیمی در شهرستان بهشهر را خواستاریم» کردند.

 

این کمپین که به حمایت از احداث پتروشیمی در بهشهر تشکیل شده و در حال جمع‌آوری امضا است، آمده: با توجه به افزایش بیکاری در شهرستان بهشهر، ما جوانان بهشهری خواستار احداث هر چه سریع‌تر پتروشیمی در این منطقه هستیم. همچنین خواهان توضیحات کامل و شفاف از طرف محیط زیست به خاطر توقف این پروژه نیز می‌باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.